Investeren in Pokemon

Je hebt het vast in het nieuws voorbij zien komen, Pokémon boosterboxen of kaarten van meer dan 300.000 euro. Waar moet je op letten en hoe begin je met investeren in Pokémon? 

Waarom investeren in Pokémon?

Voordat we de details in duiken gaan we even een korte blik werpen op recente belangrijke gebeurtenissen in de Pokémon wereld.

  • Youtuber Logan Paul heeft een 1st edition base set boosterbox opening gedaan op zijn YouTube kanaal met 23 miljoen abonnees. Je kunt de video hier bekijken.
  • Rapper logic heeft een 1st edition shadowless Charizard PSA 10 gekocht voor 200.000 euro.
  • De meest waardevolle kaart 1st edition shadowless Charizard BGS 10 is ongeveer 750.000 tot 1 miljoen dollar waard.
  • Doelgroep is tussen de 18 en 40 jaar, deze doelgroep zal een steeds betere koopkracht krijgen.
  • Door de Pandemie zijn de prijzen verandert. Door logistieke probleem is er schaarste ontstaan en de vraag geëxplodeerd. 
  • In 2021 was het 25-jarig jubileum van Pokémon. 
  • Pokémon is de meest winstgevende mediafranchise ooit. Onlangs bereikte het bedrijf 105 miljard dollar. 

Deze gebeurtenissen hebben voor veel aandacht gezorgd in de Pokémon franchise. Ik hoor je al denken "zoveel geld heb ik niet liggen voor wat Pokémon kaarten". Men zegt vaak ook dat investeren alleen is weg gelegd voor mensen met veel geld maar dit is niet waar. Investeren in Pokémon is voor iedereen toegankelijk ongeacht je budget.

Mocht je niet helemaal zeker weten wat Pokémon is of inhoud klik dan hier voor meer informatie.


Pokémon sealed producten of kaarten?

Er zijn veel opties om te investeren, een goed begin zijn de verzegelde producten ook wel sealed producten genoemd. Verzegelde producten zijn over het algemeen makkelijker te verkopen dan losse kaarten. Je hebt diverse producten zoals; boosterboxen, elite trainer boxen, collection boxen, tins en meer. Wat belangrijk is bij verzegelde producten is dat de verpakking of plastic geen beschadigen bevatten. Wanneer de verpakking gescheurd is of open heeft dit meteen invloed op de waarde. Nadat je jouw product hebt ontvangen zorg je ervoor dat jouw producten goed beschermd worden in een veilige opberg plek.